05-Setembre -2012
BICI CARRETERA
avui
he estrenat la nova bicicleta, la de carretera. Últimament, amb la
MTB, per por a les punxades, m'estic acostumant a anar més per
carreteres i pistes asfaltades que per els camins de terra, tot i que
circular-hi per ells m'agrada molt, però ja dic, la “síndrome de
la roda del darrera”, m'ha fet decidir, finalment, comprar-me'n una
de carretera, ara que al Decathlon les han baixat una mica de preu.
La
vaig recollir ahir, i seguint els consells del venedor, també em
vaig comprar les botes per els pedals automàtics que porta de sèrie,
però quan he sortit aquest mati de casa, m'ha agafat por, perquè
obligatòriament tenia que portar els dos peus enganxats, no com a la
de BTT, que encara que els porti automàtics, puc anar amb un peu
enganxat i l'altre lliure. Així que he donat mitja volta, (encara
estava a 100 mts de casa) i he canviat els pedals; he posat els que
vaig col·locar fa uns dies a la BTT, uns pedals que per una banda
son automàtics, i per l'altre normals, els quals em permeten això,
anar enganxat d'un peu i solt a l'altre. D'aquesta manera, he sortit
amb més confiança. Aleshores, el que hem fet ha sigut tornar les
botes al decathlon i comprar altres coses que em mancaven, com els
pedals per la BTT, la manxa i un parell de càmeres.
Les
sensacions amb aquesta bici son molt diferents a l'altre; es una bici
de carbono, que pesa 8,5 quilos, o sigui, molt poc, i circulant, dona
una sensació de molta fragilitat, sobretot quan et passen camions
molt a la vora teu i bastant ràpid, que fan que et xuclin i la bici
tremoli una mica (això també passa amb la BTT). No passa res,
simplement t'has d'agafar be i seguir la ruta, sense modificar res ni
posar-se nerviós. Per altre banda, a les baixades, notes que baixa
amb molta seguretat, ferma i silenciosa. No he anat molt lluny,
perquè encara no domino be la “postura” sobre la bici, ni tampoc
els comandaments de canvis i frens. La postura és molt diferent a
l'altre, quan estàs a punt de fer alguna maniobra, o vas baixant
ràpid, on l'atenció que has de posar es multiplica, vas totalment
ajupit, en consonància, lògicament amb una bici d'aquestes
característiques, de carretera = de carreres, i és procurar la
menor exposició al vent, encongint el cos. En ruta, és a dir,
mentre estàs en una zona on normalment no has de tocar els
comandaments, perquè no has de frenar ni canviar, on no hi ha
carrers, ni semàfors, ni persones, aleshores la postura es pot
relaxar, pots agafar el manillar per la seva banda central i aixecar
el cos, el que allibera tensió a la zona lumbar i també a les mans.
Els
canvis i els frens també son diferents, encara que posats a la
mateixa banda que a la BTT, es a dir, el fre de l'esquerra correspon
a la roda del davant, i el fre de la dreta, a la roda del darrera, i
també, els canvis dels plats està a la banda de l'esquerra, i els
pinyons a la dreta. En el cas dels frens, com que no son de disc, la
frenada és més llarga en la distància, així que has de frenar
abans, preveure-la amb més temps. I molt important, recordar sempre
que quan has de frenar, has de tornar a la postura “incòmode”,
perquè és des d'allà on tens accés als comandaments, tant dels
frens com dels canvis.
Aquestes
observacions, si be certament les vaig començar a escriure després
de la meva primera sortida, les he anat ampliant amb les experiències
de les dues sortides següents, a Sitges per les costes, i la volta
per l'Ordal.
Un
cop presa, més o menys la mida, m'he anat seguint la carretera de
Castelldefels, fins al peu del Rat Penat, on he girat a la dreta per
anar al Port Ginesta, i aquí, seguir el passeig marítim fins als
voltants de Gavà. Un cop a la carretera, m'he anat fins a Sant Boi,
he pujat per l'avinguda St. Ramon i he agafat la carretera de St.
Climent, per l'estret de Roques. Tot i ser la bici de carretera i de
carbono, m'ha costat igual que sempre aquest tros de pujada.
Ara
espero anar agafant experiència i el “tranquillo”, per treure-li
tot el que aquesta bicicleta por donar.
Avui
he fet 42,39 qms amb aquesta bici.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada